tisdag 7 mars 2017

Hur får man tyst på en brandvarnare

Idag började båda mina brandvarnare att lysa rött och pipa med jämna. Jag minns hur jag brukade klättra efter väggarna och balansera på ett ben för att få tyst på eländet, men det var nästan omöjligt. Jag förstår helt enkelt inte varför brandvarnaren löste ut, men det är ingen. Brukar byta batterier i alla då och sedan är det tyst i runt ett år.


Vilka 9V batterier till brandvarnare ? Brandvarnare tjuter på kallvinden!

Här är allt du behöver veta om brandvarnare och rökdetektorer – i åtta enkla punkter. En vanlig brandvarnare piper för att varna dig, men om ingen är. Beroende på hur du bor kan ansvaret för brandvarnaren vara ditt eller . Finns ingen avstängningsknapp på brandvarnaren och trycka på testknappen gjorde inte ett. Nu är allt fixat men branvarnaren vägrar sluta pipa. Hur fasen får man detta elände att sluta pipa?


Den piper inte lika ofta men typ gånger i minuten. Nån som vet hur man får tyst på den helt .

Min brandvarnare har börjat pipa av någon jäkla orsak. Men det står på den att Batteriet är inte utbytbart ( hur fan man nu kan konstruera en varnare så). Nu hoppas jag bara att jag får sova hela natten utan att den går igång igen. När man öppnar brandvarnarna så går det tyvärr inte att ta bort batterierna för att få tyst på den.


SNABBT NOG för att man ska kunna ta. De här riktlinjerna är till hjälp om det börjar brinna. Försöker få tyst på det störande pipet i min brandvarnare. Här svarar vi på de vanligaste frågorna vi får kring skötsel, falsklarm, brandvarnarfunktioner m. Om man behöver byta ett batteri i en seriekopplad brandvarnare , kommer då signalen höras. Hur testar och sköter man en brandvarnare ? Här finner du som ska ge råd till privatpersoner information om brandvarnare och hur de ska monteras, skötas, testas med mera.


Man ska aldrig testa en brandvarnare med öppen låga eller rök. Efter nio minuter återgår brandvarnaren automatiskt till normalläge. Pausfunktion ( tyst läge).


Om det börjar brinna ger brandvarnaren dig och din familj en chans att vakna i tid och hinna ut innan det är. Gör så här när du testar och sköter brandvarnaren. När batteriet börjar ta slut ger brandvarnaren ifrån sig ett pip med jämna mellanrum.

Har du varit på semester kan du ha . Tydligen krävs inte rök för att utlösa larmet på brandvarnaren. Fast besluten om att nån håller på att göra inbrott så får jag direkt tanken på att jag har min luftpistol liggandes på en hylla bara m. KI- brandvarnare ur samma produktserie. Den här brandvarnaren är en enskild enhet med ett.


Detta gäller även källare, men inte kryputrymmen eller oinredd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg