fredag 14 september 2018

Stenläggning runt huset

Har du tänkt lägga sten runt huset i år? Här är de vanligaste frågorna som vi på Flisby får: 1. Vilken sten passar till mitt hus ? Här berättar stensättaren vad som är viktigt att tänka på och vilka fallgropar det finns när man lägger sten runt huset. Det är så att vi har köpt ett nybyggt hus och vill lägga 30xbetongplatter runt huset för snyggt och lättare o klippa gräset.

Sätta kantsten runt huset själv? Hej, Har under en tid försökt pussla ihop svar på nätet på min fråga om hur jag tar bort rabatter runt huset och ersätter med marksten. Dränering under stenbeläggning. Hur gör jag om jag vill ha stenar eller grus runt. Kan vem som helst lägga stenplattor?


Att lägga stenplattor kan alla göra, se till att du har ett bra packat . Inlägg om stenläggning runt hus skrivna av Annika. Du ska kunna gå runt möblerna utan att stöta till dem.

En stenläggning innebär ofta en stor investering i pengar och tid så det gäller att göra rätt. Under åren har vi på Flisby fått många frågor kring sten och stenläggning från våra. Exempel på hur en stenlagd gång runt huset kan se ut.


Blandade bilder på vår exteriör, hus , trädgår stenläggning mm. Garden IdeasYard IdeasLandscaping IdeasBackyard. Perfa till den nya altanen utanför Lillstugan! Igår började jag lägga sten runt huset , vilket är väldigt roligt om man som jag.


Vinbärsvägen 2 stenläggning, asfaltering, gräs, staket, murbyggnation. Skylvägen 2 stenläggning runt huset , entrétrappor och lagning av hussockeln. Stenläggning med Benders Labyrint och natursten samt återstälning. Påbörjad schaktning av stenläggning i Hisingen. En ny oregelbunden markplatta utöver det vanliga.


Här kan du skapa en exklusiv miljö runt hela huset. Finns i slät eller skifferliknande yta i färgen grafit. Inspiration och idéer från våra medlemmar på stenläggning av sten i olika former.


Något som blir allt mer populärt är stenläggning , eller stensättning som det även kallas. Skapa en inramning runt huset genom att lägga stenar, skapa gångar i .

Om det inte är fel på hängrännorna är det dags att se över hur vattnet leds ifrån stuprören runt huset och ut i marken. Ett bra, men dyrt alternativ om vattnet .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg